流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

I Will Survive - Hermes House Band

    《我会活下去》,这算是一首舞曲吧,挺欢快的,听了让人忍不住想跳舞。更有意思的是,联想它的场景,是被男朋友甩了之后,开了一场派对。回想当年,自己的恋情失败的时候,也觉得自己活不下去,也是“起初我很害怕,不知所措”。结果真是那句老话,时间是最好的解药。后来忙自己的事去了,某一天突然发现自己已不再思念她。

       后来我说了一句话,在所有可以称为痛苦的痛苦里,失恋是最轻微的。所以如果为情所困,不如先跟着这音乐忘情地跳舞吧。

At first I was afraid, I was petrified,

起初我很害怕,不知所措

Kept thinkin' I could never live without you by my side,

一直在想:没有你在身边,我一定活不下去

But then I spent so many nights thinkin' how you did me wrong,

但是后来,我花了很多个夜晚,思考你是如何辜负了我

I grew strong, and I learned how to get along,

我变得坚强,学会了独立

And so your back, from outer space,

然而,你从外头回到了这里

I just walked in to find you here with that sad look upon yourface,

我走进来,发现了满脸愁容的你

I should've changed that stupid lock,

我早该换门锁

I should've made you leave your key,

我早该叫你把钥匙留下

If I had known for just one second you'd be back to bother me,

如果我早知道你会回来骚扰我的话

Go on now go, walk out the door,

走吧!滚到外面去

Just turn around now, cause you're not welcome anymore,

请你转身离开,你已经不受欢迎

Weren't you the one who tried to hurt me with goodbye,

你就是那个用分手来伤害我的家伙

Did you think I'd crumble, did you think I'd lay down and die,

难道是我搞砸了?你以为我会坐以待毙 ?

Oh no not I, I will survive,

哦!不,我会活下去

For as long as I know how to love I know I'll stay alive,

一旦我学会如何去爱,我就能活下去

I've got all my life to live; I've got all my love to give,

我会用一生好好过日子,我会用全部的爱去奉献,我会活下去

And I'll survive, I will survive,

我会活下去

It took all the strength I had not to fall apart,

我用尽全身的力气,不让自己崩溃

And trying hard to mend the pieces of my broken heart,

努力修补着我心碎的碎片

And I spent oh so many nights just feeling sorry for myself,

花了多少个夜晚,为自己感到难过

I used to cry, but now I hold my head up high,

我曾经哭泣,但现在的我昂首阔步

And you'll see me, somebody new,

你可以看到我已脱胎换骨

I'm not that chained up little person still in love with you,

我已不是那个还爱着你而被束缚的卑微女子

And so you felt like droppin' in and just expect me to be free,

你说想来看我,望我有空见你

Now I'm savin' all my lovin' for someone who's lovin' me,

如今,我已把全部的爱都留给那个爱我的人

Go now go, walk out the door,

走吧!滚到外面去

Just turn around now, cause your not welcome anymore,

请你转身离开,你已经不受欢迎

Weren't you the one who tried to break me with goodbye,

你就是那个用分手来伤害我的家伙

Did ya think I'd crumble, did ya think I'd lay down and die,

难道是我搞砸了?你以为我会坐以待毙 ?

Oh no not I, I will survive,

哦!不,我会活下去

For as long as I know how to love I know I'll stay alive,

一旦我学会如何去爱,我就能活下去

I've got all my life to live, I've got all my love to give,

我会用一生好好过日子,我会用全部的爱去奉献,我会活下去

And I'll survive, I will survive.

我会活下去

yeah yeah

耶~

La La La La La La La La La La La La La La La La La Hey Hey Hey Hey

哦~


评论
热度(2)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER