流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Moonlight Flower - Michael Crétu

      Moonlight Flower,月光之光。一首new age风格的作品,在70年代的德国流行一时。作者是米夏埃尔·克雷楚,说英格玛的灵魂人物,也许大家会熟悉一点。

     说实话,我没听出是男声还是女声。因为曾经被阿桑翻唱成《寂寞在唱歌》,所以一开始都是想起阿桑的声音。说起来,阿桑都去世好多年了,虽然只出过两张专辑。却是很多人的童年。她真是一个安静的歌手。伊人已去,音容犹存。

Moonlight Flower - InstaHit Crew

Come with me in the silence of darkness

在黑夜的沉寂之中跟随我

 

I want to show you secrets of life

我想展现给你生命的奥秘

 

I will guide you where dreams could't take you

我将引领你到梦想不到的地方

She seldom flew away in the night

她很少在夜晚飞离

 

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅

 

I have been to the heights of my senses.

我曾到过知觉之巅

Feeling the touch of your cures,

感受你关怀的抚触

 

I have seen the magic things under night skies.

我曾见过夜空下的奇迹

Until the sunrise ended the spell.

直到太阳在天空升起

 

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅

 

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅

 

You're the moonlight flower

你是月光之花

You're the voice of the night.

你是夜的声音

When you call I'll follow.

当你召唤 我将追随你

We'll leave on the trip of delight.

我们将远离 踏上愉悦之旅


评论
热度(14)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER