流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Nuclear - Mike Oldfield

    Nuclear,意译为核弹,是《合金弹头5》预告片中的主题曲。此歌似乎是描述了核战争之后的世界末日。没怀着那么大的情怀的,亦可认为是一首隐退曲,或者是告别曲,盛世不再,告别青春之类。

    如今的人们,已不再像冷战时期,在核战争的阴影下长大,担心突然哪天人类就灭绝了。这首歌充分表现了这种情绪,对今人来说,也许体会到的是对生命的呐喊,一首带歌词的命运交响曲。

Standing on the edge of the crater

站在弹坑的边缘

Like the prophets once said

如同先知曾经预言过那样

and the ashes are all cold now

所有的灰烬都已冷却

No more bullets and the embers are dead

不再有枪弹和硝烟

Whispers in the air tell the tales

风中的低语

Of the brothers gone

讲述着逝去兄弟的故事

Desolation devastation

荒废 破坏

What a miss we made when it all went wrong

我们做错了什么 使得一切无法挽回

Watching from the edge of the circus

从竞技场的外面

For the games to begin

等待着比赛的序幕

Gladiators draw their swords

角斗士们举起手中的剑

form their ranks for armageddon

准备迎接劫难的到来

I'm nuclear

我是核弹

I'm wild

我很狂野

I'm breaking up inside

我从内部毁灭一切

A heart of broken glass

被污染的

Defiled

破碎的玻璃心脏

Deep inside

藏在那个

The abandoning child

被遗弃的孩子身体之中

Standing on the edge of the underworld

站在冥府的边缘

Looking at the abyss

俯视着深渊

and I'm hoping for some miracle

期待着奇迹的发生

To breakout to escape from all this

能够从这一切之中脱身

Whispers in the air tell the tales

风中的低语

of a life that's gone

讲述着生命如何消逝

Desolation devastation

荒废 破坏

What a miss we made when it all went wrong

我们做过了什么 使得一切无可挽回

I'm nuclear

我是核弹

I'm wild

我很狂野

I'm breaking up inside

我从内部毁灭一切

A heart of broken glass

被污染的

Defiled

破碎的玻璃心脏

Deep inside

藏在那个

The abandoning child

被遗弃的孩子身体之中

 

I'm nuclear

我是核弹

I'm wild

我很狂野

I'm breaking up inside

我从内部毁灭一切

A heart of broken glass

被污染的

Defiled

破碎的玻璃心脏

Deep inside

藏在那个

The abandoning child

被遗弃的孩子身体之中


评论
热度(12)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER