流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Catholic Dark - Concrescence

    《Catholic Dark 》,一首比较黑暗的歌,似乎有反宗教的意味。看封面就知道,这是一首不友好的歌,带着深切的悲痛。关于歌词的含义,实在不好解读。充满隐喻和象征。哀婉动人,宛如波德莱尔的《恶之花》

Dark lies deep between us

黑暗横亘于我们之间

Sad stories still untold

悲伤的故事仍未被提及

I don't know who I really am

我不知道我到底是谁

Breathing hot in a cold

寒冷中呼吸却炽热

You smile moves through history

你的微笑贯穿我的记忆

Your eyes can stop the rain

你的眼眸可以使我停止哭泣

There's witchcraft in your touch

你的触碰带着神奇的魔力

But your words bring just pain

而你的言语带给我的只有痛苦

A fever makes me fly

一场热病让我升天

But there's no reason to fly away

但我找不到理由离开

I trust in you I'm loving you

我信任并深爱着你

In devil's charm I pray

我用恶魔的咒语祷告着

Anytime you move

无论你何时动作

Anytime you try

无论你何时尝试

Anytime you step aside

无论你何时离开

Anytime you cry

无论你何时哭泣

Anytime the sky turn red

无论厄运何时降临

Anytime your dreams are bad

无论你何时做了噩梦

Anytime you shiver in the dark

无论你何时颤栗于黑暗中

I'm standing there

我都在

Doesn't matter how long you shout

没关系,你咆哮吧

I won't move away

我不会离开

In your darkest nightmares I will act

参与你最深沉的噩梦

Cause for my bright eye to wait

这成了我睁着眼的意义

Islands of lust

肉欲之岛

Turning to your caves

成了你的牢笼

Shadows turn around my head

阴霾在我头顶盘旋

When I fall, please, I'll see your face

当我沦陷时,请让我看到你的脸

Memories of those who did

唤醒过去的记忆

You'll open my blossom

你使我绽放

You smell on my virgin hair

你的气息残存于我的处子之发间

Your whisper echoes on and on

你的耳语回响不绝

But you have gone away

但你身影已远

Take me away to your darkest fortress

带我去你心中最黑暗的混沌

Raise me up over all the slaves

让我在此为你劈荆斩棘

Watching me, saving me

看看我,救救我

In on my ways

在我沉沦时

Anytime the light goes out

无论灯光何时熄灭

Anytime you try to sleep

无论你何时尝试睡去

Anytime the leaves speak

无论树叶何时低吟

Anytime you are looking deep

无论你何时眼眸深邃

Anytime you walk alone

无论你何时独自一人

Anytime you are feeling safe

无论你何时感到安心

My shadow hangs over you

我的灵魂在你身边徘徊

You know my secret wave

你懂我暗流汹涌

Dogs are howling, God is dying

恶犬哀嚎,上帝殒命

Will you be the sacrifice?

你会成为牺牲品吗?

Maybe you will choose the right way

也许你会找到正确的方法

Walking through the Christian Dark

逃出基督布下的忧郁

Dogs are howling, God is dying

恶犬哀嚎,上帝殒命

Will you be the sacrifice?

你会成为牺牲品吗?

Maybe you will choose the right way

也许你会找到一条正确的路

Walking through the Catholic Dark

逃出包罗万象的忧郁

评论
热度(4)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER