流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Riverside - Agnes Obel

     riverside,河边。歌手是Agnes obel ,艾格尼丝·欧贝尔,丹麦歌手。这首歌的主题,大家都说是孤独。一个人走在河边,看着河水像时间般流走。“逝者如斯夫,不舍昼夜”,孔子大概也有类似的孤独。在小小的河边,看到了世间万物,都流走,都流走,我为何要走在此路?

Down by the river by the boats

在河的下游划着船

Where everybody goes to be alone

人们在那都很孤单

Where you wont see any rising sun

那是一个你不会看见日出的地方

Down to the river we will run

我们会逃离下游

When by the water we drink to the dregs

我们把水都喝尽了

Look at the stones on the river bed

看那些躺在河床上的石头

I can tell from your eyes

你的眼神告诉我

You've never been by the riverside

你从未到过河边

Down by the water the riverbed

在河边,在河床边

Somebody calls you somebody says

有人在呼唤你,有人在说

swim with the current and float away

趁着现在,快游吧,然后漂走

Down by the river everyday

这就是天天如此的河边

Oh my God I see how everything is torn in the river deep

上帝啊,我看见河水深处腐朽的一切

 

And I don't know why I go the way

我不知道自己为何行于此路

Down by the riverside

就在河边上

When that old river runs pass your eyes

当从前的河水从你眼睛流走时

To wash off the dirt on the riverside

把河岸上的污浊洗清吧

Go to the water so very near

快亲近这可贵的河水

The river will be your eyes and ears

这河水就是你的眼睛和耳朵,你的的感官

 

I walk to the borders on my own

我独自走在边界上

To fall in the water just like a stone

就像石头那样坠入水中

Chilled to the marrow in them bones

感觉冰冷刺骨

Why do I go here all alone

为什么我要一个人来这?

Oh my God I see how everything is torn in the river deep

上帝啊,我知道了河底下那些逝去的一切

And I don't know why I go the way

我不知道自己为何行于此路

Down by the riverside

就在河岸边上

Oh my God I see how everything is torn in the river deep

上帝啊,我知道了河底下那些逝去的一切

 

And I don't know why I go the way

我不知道自己为何行于此路

 

Down by the riverside

就在河岸边上


评论
热度(4)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER