流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Heroes - David Bowie

       《heroes》,《英雄们》,演唱:大卫鲍伊。印象比较深的是这首歌出现了《壁花少年》中,少年们开车穿过隧道,一片光芒。heroes唱的是少年心气,意气风发,想着无限未来。真美好啊。

I, I wish you could swim

我啊 我希望你会游泳

Like the dolphins, like dolphins can swim

像海豚一样 像海豚一样游来游去

Though nothing, nothing will keep us together

虽然没什么 没什么能让我一生相守

We can beat them, for ever and ever

但我们能击溃他们 一劳永逸

Oh we can be Heroes, just for one day

噢 我们会成为英雄 即便只有一天

I, I will be king

我啊 我若为王

And you, you will be queen

你啊 你则为后

Though nothing will drive them awaqy

虽然无法将他们一举歼灭

We can beat them, just for one day

我们能击溃他们 即便只有一天

We can be Heroes, just for one day

我们会成为英雄 即便只有一天

I, I can remember (I remember)

我啊 我至今犹记(我记得)

Standing, by the wall (by the wall)

倚靠在墙边(靠在墙边)

And the guns, shot above our heads (over our heads)

枪声 在我们头顶呼啸而过(在我们头顶)

And we kissed, as though nothing could fall (nothing could fall)

我们忘情接吻 仿佛没事发生(没事发生)

And the shame, was on the other side

耻辱属于敌方

Oh we can beat them, for ever and ever

噢 我们会击溃他们 一劳永逸

Then we could be Heroes, just for one day

我们会成为英雄 即便只有一天

We can be Heroes

我们会成为英雄

We can be Heroes

我们会成为英雄

We can be Heroes

我们会成为英雄

Just for one day

即便只有一天

We can be Heroes

我们会成为英雄


评论
热度(3)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER