流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

The 2 Of Us (Live) - Suede

       《the 2 of us》,我们两个人,演唱:山羊皮乐队。山羊皮乐队本是以骚气出名的乐队。深情起来,却断人心肠。当年活蹦乱跳的少年,如今已垂垂老矣,再也唱不出“让我们去捉住巨龙”。只想要有个人陪伴在身旁,这是真的老了。但有那么多美好回忆,也不枉此生。

作词 : Anderson, Butler

lying in my bed, i think of you

静静躺在床上 脑海里却浮现出你的身影

that song goes through my head,

有一首歌的旋律在我脑中盘旋

the one we both knew

就是那首你我都知道的歌

in each line lies another line

一句又一句

full of sacred sound

神圣悠远的声音传来

but you're outside where the companies dream

而你却仍在外奔波劳碌

and the money goes round

只为追求纸醉金迷的生活

 

lying in my bed.

静静躺在床上

watching my mistakes,

回想着我犯过的错

i listen to the band they said that

我听着那个乐队

it could be the 2 of us

他们在唱:我们本可以就这样一直下去

 

the snow might fall and write the lines on the silent page

雪花飘落 在空荡荡的书页上写上一字一句

but you're outside making permanent love to the nuclear age

而你却仍在外奔波 妄想在核时代追求永恒之爱

two silhouettes by the cash machine make a lovers dance

自动取款机前映出的两道剪影让爱侣也欢呼雀跃

it's a tango for the lonely wives of the business class

那只是内心孤独的中产阶级舞出的一曲探戈

 

lying in my bed

静静躺在床上

watching my mistakes

回想着我犯过的错

i listen to the band

我听着那个乐队唱着

lying in my bed

静静躺在床上

with nothing much to say so i listen to the man

沉默不语 于是我继续听着那个男人唱着

he said that it could be the 2 of us

他唱道:我们本可以就这样一直下去

 

i heard you call from across the city through the stereo sound

我听见你的声音穿过听筒 从城市的那一头给我打来电话

and so i crawled there sickeningly pretty as the money went round

我艰难地匍匐着 穿过这物欲横流的城市到达你所在的地方

 

lying in my head watching my mistakes

静静躺在床上 回想着我犯过的错

i listen to the band

我听着那个乐队唱着

and the drums beat in my head

我的脑中鼓点骤起 让我乱了心神

pianos chime the sound in this prison of the house

钢琴声和谐了我脑中的杂音 就在这囚室般的房子里

and as the illness comes again can you hear me through the rain

当疾病再度缠身 你是否能在这场命运的暴雨中听见我的呼喊声?

as i listen to the band?

就在我听着这个乐队的歌的时候?

as i sing the silent song

就在我轻声唱出这首寂静之音时

mime each lonely word

我模仿着每个孤独的词句的唱法

please listen to the man he said that it could be the 2 of us

请耐心听完那个男人唱完这曲 他唱道:我们本可以就这样一直下去

 

alone but not lonely, you and me

孤单 但却不孤独 你和我

alone but loaded.........

孤单却充实


评论
热度(6)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER