流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Run (Live) - Snow Patrol

     《run》,奔跑。演唱:Snow Patrol(雪寻者)。一支成立于苏格兰的另类摇滚乐队,大部分成员却来自北爱尔兰。从这首歌里,能感到很深的独立气质。《run》是一首抒情摇滚,唱腔有点让人想起阿黛尔。当然,二者并没有关联。说起来,这支乐队的专辑销量很高,千万级别,却一直保持着不媚俗的气质。爱尔兰真是文艺之都,滋养了那么多音乐人。

作曲 : Archer, Connolly, Lightbody ...

I'll sing it one last time for you

我将最后一次为你唱这支歌

Then we really have to go

然后我们真的要走了

You've been the only thing that's right

在我做的一切之中

In all I've done

你是唯一正确的选择

And I can barely look at you

我几乎不敢看你

But every single time I do

但只要向你望去

I know we'll make it anywhere

我便知道我们能从此出发

Anywhere from here

到任何地方

Light up light up

振作 振作

As if you have a choice

想象你仍可选择

Even if you cannot hear my voice

即使你听不到我

I'll be right beside you dear

我仍时刻在你身边

Louder louder

高声 高声

And we'll run for our lives

我们将为活下去而拼命奔跑

I can hardly speak I understand

我快要说不出话来 我明白

Why you can't raise your voice to say

你为什么无法高声呼喊

 

To think I might not see those eyes

我可能再也看不见那双眼睛

It makes it so hard not to cry

想到这里 很难不要哭泣

And as we say our long goodbye

我们久久地告别

I nearly do

我差点掉下眼泪

Light up light up

振作 振作

As if you have a choice

想象你仍可选择

Even if you cannot hear my voice

即使你听不到我

I'll be right beside you dear

我仍时刻在你身边

Louder louder

高声 高声

And we'll run for our lives

我们将为了活下去而奔跑

I can hardly speak I understand

我快要说不出话来 我明白

Why you can't raise your voice to say

你为什么无法高声呼唤

Slower slower

慢些 慢些

We don't have time for that

我们没有那样的时间

All I want is to find an easier way

我只想找到更简单的办法

To get out of our little head

从我们小小的头脑里解脱

Have heart my dear

鼓起勇气 我亲爱的

We're bound to be afraid

恐惧注定会来

Even if it's just for a few days

就算那只有短短几天

Making up for all this mess

也足以弥补这团混乱

 

Light up light up

振作 振作

As if you have a choice

想象你仍可选择

Even if you cannot hear my voice

即使你听不到我

I'll be right beside you dear

我仍时刻在你身边


评论
热度(5)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER