流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Mad World - Tears for Fears

      《Mad World》,(疯狂的世界),演唱者:Tears for Fears(惊惧之泪乐队)。这是最近发现的一首不得了的歌,有很多翻唱版本。也出现在诸多影视作品中。不过,翻唱和原唱是两个风格。翻唱基本都是悲伤的基调,只有原版才有疯狂的意味。光怪陆离,梦幻现实。

      也是,看这人来人往,潮起潮落。与其觉得疯狂,更多的是遗憾。要么没有得到,要么失去太多。

Artist: Tears For Fears

Album: The Hurting

Title: Mad World

All around me are familiar faces

我的周围都是些似曾相识的面孔

Worn out places, worn out faces

乏味的地方,疲倦的面容

Bright and early for their daily races

为了每天的生计他们早早起床

Going nowehere, going nowhere

却不知道要奔向何方

And their rears are filling up their glasses

他们的眼中充满了泪水

No expression, no expression

毫无表情,全是茫然

Hide my head I want to drown my sorrow

深埋头颅,我想要忍住哀伤

No tomorrow, no tomorrow

看不到明天,没有明天

And I find it kind of funny

我发现这是一种乐趣

I find it kind of sad

我发现这是一种哀伤

The dream in which I'm dying

我最好的梦境

Are the best I've ever had

是我梦到了死亡

I find it hard to tell you

我发现难以向你启齿

'Cos I find it hard to take

我发现这更加难以承受

When people run in circles

当人们来回奔波

It's a very very

这是非常,非常

Mad World

疯狂的世界

Children waiting for the day they feel good

孩子们等待着他们觉得快乐的日子

Happy Birthday, Happy Birthday

生日快乐,生日快乐

Made to feel the way that every child should

尝试着感受孩子们的方式

Sit and listen, sit and listen

坐下倾听,坐下倾听

Went to school and I was very nervous

走进校园的我是如此的紧张

No one knew me, no one knew me

现在没人认识我,没人认识我

Hello teacher tell me what's my lesson

你好老师, 告诉我今天该上哪些课

Look right through me, look right through me

老师呆呆的盯着我看,像是要穿透我一般

And I find it kind of funny

我发现这是一种乐趣

I find it kind of sad

我发现这是一种哀伤

The dream in which I'm dying

我最好的梦境

Are the best I've ever had

是我梦到了死亡

I find it hard to tell you

我发现难以向你启齿

'Cos I find it hard to take

我发现这更加难以承受

When people run in circles

当人们来回奔波

It's a very very

这是非常,非常

Mad World...

疯狂的世界

(Solo)

And I find it kind of funny

我发现这是一种乐趣

I find it kind of sad

我发现这是一种哀伤

The dream in which I'm dying

我最好的梦境

Are the best I've ever had

是我梦到了死亡

I find it hard to tell you

我发现难以向你启齿

'Cos I find it hard to take

我发现这更加难以承受

When people run in circles

当人们来回奔波

It's a very very

这是非常,非常

Mad World...

疯狂的世界...

 


评论
热度(5)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER