流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

Lemon Tree - The Brothers Four

     《Lemon Tree》,柠檬树,演唱者:The Brothers Four,四兄弟组合。一首乡村民谣。《Lemon Tree》是乡村的经典主题——过来人给年轻人讲爱情。The Brothers Four,这个组合从大学开始,存续了四十几年,其间必定有很多故事可讲。

       说爱情就像柠檬树,闻起来香,但不要吃坏的柠檬。道理倒是简单,飞蛾扑火的却不在少数。内心强大的,大不了把失败的感情当成酒后笑谈。时间是最好的解药。只是,放下执念,不要等年老。

When I was just a lad of ten

当我还只是一个十几岁的小男孩时

My father said to me

父亲对我说

Come here and take a lesson

到这里来, 为你上一课

From the lovely lemon tree

我拿这株漂亮的柠檬树做例子

Don't put your faith in love,My boy

孩子 不要相信爱情

my father said to me

父亲对我说

I fear you'll find that love

恐怕你将会发现爱

Is like the lovely lemon tree

就象那株漂亮的柠檬树一般

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

Beneath the lemon tree one day

有一天 在柠檬树下

My love and I did a lie

我和恋人躺下

A girl so sweet that when she smiled

那女孩如此甜蜜 她笑时

The sun rose in the sky

就像太阳升起一样

We passed that summer

我们共度了那个夏天

Lost in love beneath the lemon tree

在柠檬树下爱意满满

The music of her laughter

她的笑声是如此的甜美

Hid my father's words from me

让我父亲告诉我的话忘在脑后

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

One day she left without a word

有一天 她不辞而别

She took away the sun

她带走了阳光

And in the dark she left behind

置身于她留给我的黑暗之中

I knew what she had done

我知道她做了什么

She'd left me for another

她抛弃我另寻他欢了

It's a common tale but true

这是个很普通但却很真实的故事

A sadder man but wiser now

一个忧伤但聪明得多的我

I sing these words to you

现在唱给你这个教训

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

Lemon tree very pretty

柠檬树很漂亮

And the lemon flower is sweet

柠檬花很香

But the fruit of the poor lemon

但是坏的柠檬

Is impossible to eat

不能吃

Lemon tree

柠檬树

Lemon tree

柠檬树

Lemon tree

柠檬树

Lemon tree

柠檬树


评论
热度(7)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER