流浪的龙

似乎大家今年过的不太好。如果需要树洞或者安慰,写电子邮件到460304395@qq.com,或者在评论里留下邮箱。愿我能安慰孤独的灵魂。此条长期有效。

While My Guitar Gently Weeps - Santana、Yo-Yo Ma、India.Arie

     《While My Guitar Gently Weeps》原本是披头士的名曲,翻唱者阵容豪华,桑塔纳乐队(吉他)、马友友(大提琴)、India.Arie(人声)均是得过格莱美大奖的大神,他们得过的格莱美奖多达三十几个。所以这首歌的演绎在器乐上十分厉害,India.Arie的声线也很好。总之是一首很畅快的歌,应该得到更多的关注。

I look at you all see the love there that's sleeping

我看着你们 看见沉睡的爱

While my guitar gently weeps

我的吉他轻泣

I look at the floor and I see it need sweeping

我看着这狼藉的地面

Still my guitar gently weeps

我的吉他任在哭泣

I don't know why nobody told you

我不知道为何无人告诉你

how to unfold your love

如何敞开心扉去爱

I don't know how someone controlled you

我不知道他们如何操纵你

they bought and sold you

他们视你如随意变卖的商品

I look at the world and I notice it's turning

我看着这个世界 我注意到她流转起舞

While my guitar gently weeps

我的吉他轻泣

With every mistake we must surely be learning

在每个必须汲取教训的错误中

Still my guitar gently weeps

我的吉他任在哭泣

music

~

 

I don't know how you were diverted

我不知道你如何背叛初心

you were perverted too

为何你如此堕落

I don't know how you were inverted

我不知道你如何颠覆过去

no one alerted you

为何当初无人让你警醒

I look at you all see the love there that's sleeping

我看着你们 看见沉睡的爱

While my guitar gently weeps

我的吉他轻泣

music

~

 


评论
热度(12)

© 流浪的龙 / Powered by LOFTER